Täällä ainakin menee rahaa. Mulla oli 150e tänne lähtiessä ja nyt on 50e rikkomatta ja jotain 250EEK jäljellä.

Tänään mentiin äidin kanssa jonnekin tukkukäsityöliikkeeseen. Se oli ihana! Hienoin ikinä näkemäni käsityöliike. (Uskokaa huviksenne, olen kiertänyt kaikki mahdolliset käsityöliikkeet täältä Tallinnan alueelta samoin myös Suomessa ollaan kierrelty ja tsekkattu ties kuinka moni käsityöliike.)
Siellä oltiin KAKS TUNTIA. Se oli ihan uus ennätys. Yleensä mä kyllästyn käsityöliikkeisiin 3minuutissa vähintäänkin, mut se oli todella mielenkiintoinen paikka, ja iso! (Laitan kuvan tänne sitten kun saan kuvat koneelle.)
Ja nyt on pakko kertoa (lue: hehkuttaa) mitä kaikkea sieltä löyty: kellertäviä pikkuniittejä (samanvärisiä kun meitin niittivyön niitit) ja samanlaisia hopeita, 4 hakaneulaa (yks sellainen toosi iso, kaks semmosta hienoa ja yks semmonen samanlainen kun se iso, mut pieni :3), semmoisia pieniä sydämiä ja tähtiä, koirakaulakorun, hopeisen kaulanauhan (en tiiä, tuskin on aito, kun niin halvella sai).. Laitan kuvia sitten kun saan kuvat koneelle.

Ja käytiin sitten Sada-Marketissa. Se meni 15min päästä kiinni, kun sinne päästiin. Ja tämän päivän hauska "tapahtuma" oli kun kävelin siellä Sada-Marketissa ja sitten katsahdin yhden bändipaita"kaupan" suuntaan. Se mies melkeen vetäs mut sinne sisään.. (Äidin mielestä se oli huvittavaa, kun hän tuli perässä ja katto ihmeissään et minne mut tempastiin.. :D) Se rupes heti kauppaamaan mulle niitä. 7e/t-paita. Se luetteli ja näytti kaikki paidat Iron Maidenista The Sex Pistolsiin. Mä sitten ihastuin yhteen Kurt Cobainin paitaan ja ostin sen. 8eurolla. Se oli ovela. :D Äiti kun osti kaks Simpsonit-paitaa pikkuveljilleni (olis maksanu 14e, mut se tinkas 12e...) ja sitten kun otetiin kolme paitaa, äiti kysyi, että kuinka paljon kolme sitten yhteensä niin se sanos, että 20e. Olisin halunnut ostaa Manson-hupparin, mut se oli M ja vaikutti just jämptiltä.. Olis maksanu 15e! Nettikaupasta ku ois tilannu, ni huppari 50e + postimaksut.. :D Mut en sitten ostanut sitä, enkä aiokaan.. (selitän kohta syyn :D *ahhh, ooon ihan kikseissääähh :D*) (Sen jälkeen kun olin kysynyt onko muita kokoja se vaan sano et ei oo mut tulee syksyllä ja lato sitten kaikki Manson t-paidat siihen :'DD) Ja kun katsoin pinssejä, se tuli siihen kauppamaan. Olis maksanu euron kipale. (Cyberissä maksaa hitto 2,5e pinssi ja ne kaikki pinssit on ihan rumia. Kaubamajassa täällä Virossa maksaa pinssit 80snt ja Viru-keskuksen siinä "keskellä" kojuissa vielä halvempia 10kpl/49EEK. Laskekaa itse paljonko yksi maksaa.. 49EEK jaettuna 15:lla saadaan eurohinta.) Ja sitten se mies käski mun näyttää mun laukkuni ja pinssini. :'DD Se oli niin hellyttävää. "Hei näytäs mitä sulla tossa on? Mistä noi on? Onko ne Suomesta?" Kaiken lisäksi se oli vielä huvittavampaa kun sillä oli niin hoono soomen keeli. :DDDDD
Se oli hupaisa mies. Mennään sinne huomenna uudelleen.

Äiti osti mulle uuden mp3-soittimen. Makso 899EEK eli 60e. Se on ihana, siinä on värinäyttö (KUKA ON HITTO LEIJA, KUKA? Alkaa ottamaan päähän tämä mun leijuminen jo, mut selitän silti.) ja 4gb!
Ja siksi en sitten viitsi enää tuhlata rahojani siihen huppariin, vaikka hieno se olikin.
Se mp3-soitin on ihana. :D Ihana ihana ihana.

 

Ehkä lopetan tämän järkyttävän ihkuttamisen ja hehkuttamisen, ja päästän äidin tähän koneelle. Laitan kuvia sitten täältä Tallinnasta (ja ostoksista) kun pääsen sinne kotikoneelle. :DD

PS. Mietin, että jos kuvailisin Vanhan kaupungin ovia täällä Tallinnassa ja kokoisin niistä kirjan :'DDD Täällä on niin valloittavia pikkupuoteja ja ihania ovia ja ikkunoita!

PPS. Käytiin äidin kanssa suklaakahvilassa. Se oli ihana paikka! Siellä oli orkesterisoittamassa, se oli ihanalla sisäpihalla, siellä oli ihanat vanhanaikaiset "kalusteet" ja se oli niin valloittava paikka. Mutta myös hieman kallis. Capuchino (vai miten se sitten ikinä kirjoitetaankin), hot chocolate (SULATETTUA SUKLAATA :SSS En meinannut saada sitä lasillista alas.. Vaikka perso suklaalle olenkin) ja kaksi tiramisua (söin puolet siitä ja olin ihan, että ei enää HAARUKALLISTAKAAN tai sitten lentää laatta). Se oli kuin mikäkin hienostokahvila. Suoraan jostain titanicista. Ja MINÄ olen fiksu ja yritän PURRA semmosta juoman sekotustikkua :'D
Ja sitten kun kävin ne tiramisut ostamassa ne myyjät (nuoret tytöt) puhus välillä mulle englantia (ja mä sitten yritin sopertaa jotain "i take that and and and..." "you take two tiramisu?" "what? no, yks yks. eiku oota, my mum take one [huidon käsillä ulos] and i take one... so.. kaksi! [näytän sormilla kahta]" :DDDDDd Ja välillä ne puhu viroa, en ymmärtäny yhtään.. Ja sitten yks niistä yritti jotain suomea puhua, mut en ymmärtäny mitään...

 

MUT nyt, hyvää yötä.