Nyt päätin laihtua. Ihan oikeasti.

Tiedän, että nää samat sanat on luettu miljoonaan kertaan tästä blogista aikaisemminkin, tiedän! Mutta nyt ihan ihan oikeasti. Mä oikeasti aion ottaa itseäni niskasta kiinni, nyt mä aion laihtua! Mä en tahdo olla enää tällainen mammutti-ihrakasaläskihirviö ja aion tosiaan tehdä asialle jotain!

Mä söin tänään hieman ei-niin-kuin-olisi-pitänyt ja kaloreita kertyi "mukavat" 1550kcal. Että tuota, parempi kuin normaalisti. _Normaalisti_ syön yli 2000 kaloria, mutta nyt olen saanut hävennettyä 500kcal. Hurraa hurraa! Voin onnitella itseäni, onnitella ihan oikeasti!

Olen kehunut tänään itseäni. Ensimmäisiä kertoja ihan oikeasti vuosiin! Ettei se ole vaan ollut sellaista "no vittu hyvä minä" siis semmosta ivallista, vittuuntunutta vaan OIKEAA kehua!

Olin juoksemassa! Juoksin enemmän kuin pitkään aikaan. Tosin on niin, etten ole juossut pitkään aikaan edes. Muutaman juoksuaskeleen otin kun kaverin luota lähtiessäni juoksin bussiin. Heti muutaman askeleen jälkeen verenmaku suussa. Nyt juoksin jopa alkuun heti 300m putkeen! Se on suoritus mulle. Ihan oikeasti. Mä en jaksa juosta melkeen ollenkaan. Joten pienikin suoritus on suuri. Ja sitten juoksin vielä myös ainakin toiset 300m. Ja sitten saman verran takaisin, 300m. Ja sitten juoksin yhteen mittaan jopa ehkäpä 400m! Menin mukavuusalueeni ohi, en jäänyt/lopettanut siihen kohtaan, missä yleensä lopetan juoksemisen jos juoksen vaan jatkoin vielä 50m! Suoritus multa! 1300m yhteensä siis! Hieman pyöritettynä ja niin, mutta silti! Silti mä voin olla todella ylpeä itsestäni, että edes menin juoksemaan! Ylpeä, että juoksin! Ylpeä, että sain noinkin paljon juostua. Tiedän, ettei tuo ole nyt tavallaan matka eikä mikään, mut mulle se on!

Ihan oikeasti. Ja sitten tulin kotiin ja tein vatsalihaksia. Tein vähän hassusti, vuorotellen reisiä ja sitten taas vatsoja. Kaippa niitä vatsoja tuli tehtyä ainakin 40. (Huomatkaa sana "AINAKIN" :---D Yleensä olisin ollut "vittu VAAN 40" Se on oikeasti suoritus, josta voin itseäni kehua, että edes tein niitä! Vaikken tehnyt enempää (yli 50) kuin yleensä, niin silti tein!) Ja sitten reisiä sellaiset 60 plus toisella liikkeellä reisiä 40. Eli siitäkin sitten voin itseäni jo kehua!

Juostessa tajusin, ettei kukaan mua kehu. Ei siinä mun vierellä ole ketään, ketä mulle sanoisi, että hienoa hyvä homma! jaksoit! jaksat vielä vähän! anna mennä vielä vielä vähän! joten mun on itse kehuttava itseäni. Mun on itse nostettava pääni pystyyn, niin kuin äiti aina sanoo. Ei sitä kukaan muu mun puolestani tee. Yksi eräs tärkeä ihminen kyllä mua kehuu, mutta ei sitten oikeastaan kukaan muu. Äiti sanoo joskus jotain mun mielikseni. Hah.

Mittasin tänään itseni ja läskini. Luvut olivat julmia. Mutta se kertoo vaan siitä, että nyt on aika saada pienempiä lukuja esiin. Ihan oikeasti.

Vyötärönympärys navan kohdalta täysin rehellisesti: 106cm (oli joskus 92cm)
Lantio: 112cm (oli joskus pari vuotta sitten 116cm! tästä kohtaa siis EN ole lihonut :d)
Vasen reisi: 69cm (oli joskus 62cm..)
Rinnanympärys: 113cm

Mahaa ja jenkkakahvoja on tullut siis. Karmeita ovat luvut, kyllä. Tiedän, ei tarvitse tulla vittuilemaan tiedän sen ihan itsekin että olen muodoton läski, mutta siksi ne nyt tuossa on, koska ihan oikeasti aion laihtua ja kiinteytyä.

Yhdeksän viikkoa kaverin mukaan kesälomaan. Kidutusta jäljellä 68 päivää. Sitten alkaa kesäloma. Mulla on siispä yhdeksän viikkoa aikaa laihtua. Yhdeksän kiloa AINAKIN POIS.

Tiedän, että olen huono tällaisten suunnitelmien kanssa. Aina vaan teen ja teen suunnitelmia, mut mitkään ei ikinä pidä. Lihon vaan kokoajan. Mut nyt aion onnistua!

Vielä parempi: NYT ONNISTUN!

En tiedä miten saavutan tuon kilomäärän pois pudottamisen. En tiedä miten mun pitäisi syödä. Ravitsemusterapeutti sanoi, ettei vielä aloita mun kanssa laihduttamista, ei suostu auttamaan mua vielä. Ensiksi se tahtoo saada mun vaa'alla ravaamiset kuriin, syömiset kuntoon ja oksentelun KOKONAAN pois. Olenhan vähentänyt todellakin joo, ja voisin jo sanoa lopettaneeni sen, mutta siis varman päälle tai jotain. En tiedä.

Mutta niin. Tänään kävin vaa'alla. x1,7kg. Saman verran kuin sillon kesällä kun olin lihavimmillani ja painavimmillani. Mut tie on nyt alaspäin! En mene vaa'alle kuin vasta viikon päästä, koska lupasin rav.terapeutille, etten käy viikkoon ja sen viikon aikana listaan syömiseni, jotta nähdään, onko sillä vaa'alla käymisellä vaikutusta mun syömisiini. Mutta tuota, vähän huono ajankohta nyt. Nyt kun laihdutan niin mitään tuollaisia. Mut kuitenkin. On se vähän tyhmää joo se päivittäin vaa'alla käyminen.

Että tällaista.

Kirjoittaminen tänne on harventunut joo tiedän ja ajattelin ja toivon, että nyt alkaisin taas kirjoittamaan enemmän. Musta vaan tuntuu, että tänne kirjoittaessani mä vaan kokoajan haukun ja mollaan itseäni ja sitten siitä ei ainakaan tule mitään. Ei se haukkumis-lyttyynpainamis-linja vaan toimi. Täytyy yrittää jotain muuta.

Tästä tää lähtee.

Kohti kevyempää huomista !