Huomenna mökille. See you in next week. Mut joo, tää päivä meni todella perseelleen syömisten suhteen, mutta mutta, koiran kanssa sain treenattua.
Jätin koiran häiriöön paikalleenmakuuseen pihalle, kun sieltä tuli koira, jolle mun koiran on tapana räksyttää.. Mutta vaikka koirani näki sen toisen koiran - ei noussut, ei murissut, ei haukkunut! Ja sen toisen koiran omistaja katsoi silmät pyöreänä, ja olo oli ihan helvetin hyvä. "Jes, mä oon onnistunut opettamaan tolle jästipäälle jotain, jesjes!" Ja olin niin ylpeä koirastani! Siis kun astelma oli sellainen, että koira oli suoraan sinne jalkakäytävälle päin, missä se toinen koira meni! Wohooo.

Mökillä:
-opetan koiralle seuraamisen
-harjoittelen estehyppyä
-liikkeestä maahanmenot
-liikkeestä seisominen
-luoksetulo
-lenkkeilen koiran kanssa, minä laihdun ja koira laihtuu
-luen tokojuttuja, tulostin kahdeksan sivua tekstiä tokosta mitkä oon aikasemmin kyl lukenut, mutta en paneutunut kunnolla

Paikallaoloa en tahdo ottaa muuta kun kunnon häiriön kanssa muutamaan päivään, koska sitten pelkään koiran kyllästyvän siihen ja siten lähtevän nuuskimaan ympäriinsä. Ja sitten masennun siitä, että mennään takapakkia ja kaikki treenaamisinto katoaa.
Mut ton seuraamisen opetan koiralle, nyt lähti seuraamisharjoitukset niin hyvin sujumaan! Ja kun saan tuon esteen niin opetan estehyppyä. Ja liikkeestä maahanmenon opettelen kunnolla. Yritän myöskin opettaa tuota liikkeestä seisomista. Mietin kuitenkin, että kannattaisiko mun opettaa koiralle istumasta/maasta seisomaan nouseminen "up" vai vaan liikkeestä "stop".. Ehkä se on kätevämpää se "stop", ettei mene sitten kaukojen kanssa sekaisin noi seisomiset.

Ahh, vihdoin jotain mistä olen innostunut saati kiinnostunut.
Älkää tulko pilaamaan iloani.
Puhun nyt J:stä. Mut viikko lomaa siitäkin, niin ei tartte sen ylimielisyyksiä hänen käyttökoirastaan kuunnella. Koska mä tiedän jotain tokosta ja hän näyttää olevan siitä aivan pihalla. Mä en ole kertaakaan osallistunut kisoihin, mölleihin piti joskus mennä, mut en uskaltanut (KADUTTI!) ja hän oli tässä vähän aikaa sitten mölleissä, ja kun pari päivää sitten treenattiin (HÄN treenasi HÄNEN koiransa kanssa ja MÄ otin kuvia HÄNEN koirastaan kun hän käski.........) hän ei tiennyt edes, että mitä liikkeitä ALOssa on. Kummajuttu.

Mut joo, NYT PITÄIS PAKATA.
Huomenna lähdetään kahdeltatoista - yhdeltä.. Ja aamulla ei ole aikaa pakata, kun äiti tulee yläkertaan mun huoneeseen nukkumaan.

Mutta pakattavaa on:
-päiväkirjat/kalenteri
-tokojutut + muutamat koiranjutut
-vaatteet (yhdet farkut, kolmet caprit, t-paitoja ja kaks hupparia eiköhän ne riittäisi...)
-luettavaa

Ja siinä se. Ja mulla on yhdeksän tuntia aikaa, kun sitten äiti tulee kotiin ja nukkumaa mun huoneeseen.