Että osaa taas olla niin vaikeaa, niin vaikeaa. Lukioiden valinnasta puhun nyt.

Mä olen ajatellut, etten katsoisi kaverin kanssa, minne menen, vaan menisin sinne, minne ihan tasan ite haluan. Nyt kuitenkin on tulossa pupu pöksyyn, jos en uskallakaan mennä yksin. Nyt on jopa tullut sellainen olo, että en halua mennä yksin. M:n kanssa ollaan mietitty, mihin lukioon voitaisiin mennä. Mut siinä tulee se, et mihin me molemmat päästäis keskiarvoiltamme (mun ka 8,7 ja M:n jotain 8,07), missä ei olis luokkia, mihin ei tulis tuttuja, mikä olis inhimillisten matkojen päässä jne.

Pelkään tulevani tunnistetuksi enkä sen takia viitsi kertoa tässä kovinkaan paljon, minne lukioon olen suuntaamassa.. Medialinja houkuttelisi, mutta toisaalta jos se on hirveän paljon rankempaa kuin tavallisessa lukiossa, niin sitten ei kiitos. M taas ei halua ollenkaan tuonne medialinjaiselle. Ja sitten olisi pari muutakin vaihtoehtoa. Yksi ollut mielessä koko kasin ajan, mutta sinne on keskiarvoraja 8,17 ja M ei sitten pääsisi sinne. Oon kyl ihan varma, että toi karaja nousee, kun nyt on noin matala.. Mut tuo lukio olis luokaton ja keskustassa. Mut sinne sitten taas ois tulossa jotain M:n koululaisia. (Niitä paskiaisia on jokapaikassa, ei niistä pääse eroon ikinä)

Täytyy jutella Heidin (sosiaalityöntekijä, josta oon puhunu. Se sanoi, että mulla olisi mahdollisuuksia päästä johonkin painoitettuun lukioon, jos vaan itseäni kiinnostaa) kanssa, mitä mieltä se on ja myös opon kanssa. Mein opo on vaan todella kauhea tiukkis.
Ja niin, pitäis nostaa keskiarvoa. Kauhea tsemppaaminen tulee.

Tänään tulee Maria Full of Grace kakkoselta klo 22.50 ja neloselta klo 00.15 Melissa P. - Sata harjanvetoa ennen nukkumaan menoa.